Jeg <3 trening!

Det har nå gått litt over en måned siden jeg satte igang treningsprogrammet mitt, som jeg gjør 5 ganger i uken. Jeg har allerede økt flere av øvelsene fra 12 ganger til 16 ganger og så til 20 ganger. Det er så utrolig deilig når man bare kommer seg over kneika! Nå merker jeg at jeg blir rastløs de dagene jeg ikke trener, og jeg merker at det bare kjennes helt utrolig deilig å sette igang. Følelsen jeg sitter igjen med etter å ha utført treningsprogrammet mitt er bare så deilig!

Noe jeg har merket at motiverer meg en del er å faktisk sette i gang med treninga når jeg er mest sliten. Jeg tenker på det som en slags "øvelse" til hverdagen blir mer stressende. Jeg tenker slik at: "hvis jeg ikke klarer å sette igang med treninga nå som jeg er sliten, så kommer jeg ihvertfall ikke til å klare det på daglig basis når det eller det blir mer hektisk!" Det hjelper faktisk. Det motiverer meg til å fortsette, til og med de dagene jeg er mest sliten og stressa og bare vil krype ned i sofaen.

Jeg har også endret kostholdet mitt drastisk. Til frokost spiser jeg oftere havregryn med blåbærsyltetøy eller annet snadder, eller jeg spiser noen hjemmebakte rundstykker med salat til. Gjerne tunfisk og egg, jeg ELSKER tunfisk og egg. Siden jeg er ganske tynn i utgangspunktet, og jeg gjerne vil ha litt større armer, lår og rumpe så lar jeg meg selv unne meg litt mer fettete mat innimellom også. Gjerne amerikanske pannekaker med lønnesirup (det er så godt!) Men jeg prøver å få i meg mye fett fra avokado, nøtter og lignende så mye jeg kan. Vil jo helst ha det sunne fettet.

Jeg trener flest øvelser for lår og rumpe. Tar litt arhevinger for armene og noen sit-ups for magen. Har nettopp fått meg en rockering som jeg også kommer til å bruke mer regelmessig når jeg bare får dreisen på det. Jeg har merket veldig gode resultater på hele kroppen faktisk. Har begynt å få litt sprettrumpe, og jeg må si den ser mye finere og rundere ut!! Hard insats gir gode resultater. Selv om jeg ikke har fokuset på mage har jeg likevel begynt å få antydninger til markerte muskler der også. Men jeg vil helst prøve å holde en litt smalere midje og fokusere mest på rumpe og lår. Jeg kommer snart til å putte inn noen armhevinger til sidene også. Har et ønske om å anskaffe meg litt vekter til å ha hjemme, så jeg kan trene armene litt mer også (+ til bruk i kompinasjon med noen av de andre øvelsene). Har allerede fått ganske markerte muskler, men ønsker å få litt mer størrelse på de og.. : )

 

Jeg har et par nye øvelser jeg kommer til å legge til treningsprogrammet mitt, og dette vil bli oppdatert litt etterhvert her.

Og husk: DRIKK MYE VANN!!!! Det er så bra for hele kroppen.

Og til alle dere som tar betakaroten: betakaroten er et stoff man får naturlig fra gulrøtter. Istedenfor å bruke massevis av penger på kunstige tabletter, vil jeg istedet anbefale å spise fire gulrøtter daglig, som tilsvarer en tablett med betakaroten.

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Ine Camilla

Ine Camilla

22, Larvik

Jeg er en jente på 22 år som bor i Larvik med min samboer og våre to katter. Jeg har en lidenskap for matlaging, og vil skrive en del om det. Er ellers en blid og livsglad jente.

Kategorier

Arkiv

hits